To Eve & Fran – My Dear Sisters

 




At nights, when I am all alone, though without you by my side,

The good old days of the past come into my mind.

I wonder if we have been together in many lives.

 

在深夜  我獨自一人  雖然身旁沒有妳們

但是過去兒時種種一幕幕浮現在腦海中

我經常想是否我們已經熟識有數世之久

 

I am so grateful that I have you as sisters

Because of you, the turbulence and turmoil in life seem trivial

Because of you, the staggering and stumbling days are easier to pass by.

 

我感恩有妳們這樣的姐妹

因為有妳們  人生中的困頓挫敗顯得微不足道

因為有妳們  我那跌跌撞撞的生活得以過去

 

I know without doubt

When I need a shoulder to cry on

You will be there to comfort me

When I need someone to confide to

You will be the best listener.

 

我從不懷疑 

在我需要找人哭訴時  妳會給我個肩膀安慰我

在我想要談談心事時  妳必定是個好的聽眾

 

Please promise me –

No matter what happens, love and faith will surely bound us tight,

No matter where we are, time and distance can never tear us apart.

Promise me –

You will still be my sisters

By my side

In my next

Life.

 

答應我  好嗎?

不論發生何事  愛與信念會緊緊將我們繫在一起

不論身在何處  時間和距離絕不會將我們分開



答應我
妳仍舊會是我的好姐妹

在我的身邊

當我們下一次

在人間 

arrow
arrow
    全站熱搜

    愛麗兒手工皂 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()